Dimecres, 12 de novembre de 2025, presentació del llibre Tres, tres i tres, fan nou, escrit per Sherezade Bardají i il·lustrat per Neus Caamaño, editat per BindiBooks.
De totes les narracions que trobem al Rondallística de Joan Amades, la Sherezade Bardají, narradora oral i formadora de mestres, mares i amants de la narració, n’ha escollit nou i, respectant la seva essència i el seu simbolisme, n’ha creat les versions que trobareu en aquest recull. La Neus Caamaño les ha il·lustrades i, mitjançant el seu art, tradició i contemporaneïtat s’han unit en aquest llibre que esdevé una rotllana al voltant de la rondalla.
La Sherezade i la Cristina Feliu, l’editora de Bindi Books, ens ho van venir a explicar.
No és fàcil triar entre més de mil rondalles, buscar-hi un fil,… i en aquest sentit és extraordinari en fons i forma el pròleg escrit per la mateixa Sherezade per situar-nos en el treball que ens proposa, ja que ens dona les claus del per què i del cóm. A més, navegar entre les seves versions i els originals de n’Amades que trobem al final del llibre ens permet fer una interessant mirada comparativa.
La Neus obre cada conte amb una il.lustració en forma de tondo que potser ens porta a reminiscències estilistiques gairebé medievals, però que ens situen en les atemporalitats de les rondalles. La resta d’i·lustracions, sense delinear contorns i de colors plans amb tocs d’estargit per donar profundit i detall, juguen, a l’igual que el text, entre la il·lustració actual i subtils aires de temps passats.
Per acabar i posar-hi la cirereta, la Sherezade amb el seu saber fer ens va fer una lectura, que no una narració, d’una de les rondalles, en concret la de la Tarongineta, que no sabiem que és la nostra versió de la Blancaneus!.
Shere, n’Amades en té més de mil, segur que val la pena posar-ne d’altres en la teva veu. T’esperem.
P.S. Agrair a la Nerea Gómez les excelents fotografies que ens ha cedit per il.lustrar aquesta entrada.
